Ydelsessagsbehandler søges til Social service

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Social service søger en ydelsessagsbehandler, der vil være med til at arbejde målrettet for, at borgerne får korrekte udbetalinger til tiden.

Har du lyst til at blive en del af et stærkt fællesskab og være med til skabe rammerne i vores team og motiveres du samtidigt af, at løse opgaverne i fællesskab med de øvrige kollegaer? Så er du måske vores nye kollega.

I Social service som er en del af Center for Beskæftigelse og Voksensociale indsatser, varetager vi blandt andet udbetaling af forsørgerydelser, enkeltydelser, sygedagpenge, helbredstillæg, samt yde råd og vejledning til borgere i svære livssituationer.

Du vil få en stor indflydelse på, hvordan du løser dine arbejdsopgaver og du vil blive en del af et team, hvor vi dagligt har et tæt samarbejde med en uformel omgangstone og hvor vi vægter kollegial sparring højt.

Arbejdsopgaver:

  • Løbende sagsbehandling af kontanthjælp, uddannelseshjælp, selvforsørgelses- og hjemrejseydelse eller overgangsydelse, samt administration af boligudgifter, udmåling af særlig støtte til høje boligudgifter, sanktioner og 225 timers reglen efter lov om aktiv socialpolitik m.m.
  • Løbende opfølgning af økonomisk hjælp via KY.
  • Råd og vejledning samt administrative opgaver forbundet med sagsbehandlingen.
  • Borgerkontakt både telefonisk og personligt.
  • Klagesagsbehandling.
Vi forventer, at du:

  • Har en kommunal kontoruddannelse gerne en kommunom eller socialformidler/socialrådgiver uddannelse.
  • Har kendskab til og erfaring i anden kommune med udbetalinger af forsørgelsesydelser og kan arbejde selvstændigt i fagsystemet KY.
  • Kan omsætte Aktivlovens regler i et enkelt, letforståeligt sprog, og håndtere telefoniske samtaler, der kan være udfordrende.
  • Kan arbejde selvstændigt og resultatorienteret, samtidig med du indgår i et udviklende teamsamarbejde.
  • Har fagligt engagement og flair for tal og lyst til administrativt arbejde og borgerkontakt og er struktureret.
  • Er imødekommende og fleksibel.
Vi tilbyder:

  • Et godt fagligt miljø med engageret og kompetente kollegaer.
  • En travl hverdag med mange samarbejdspartnere, hvor vi lægger vægt på vidensdeling.
  • Et løsnings- og udviklingsorienteret miljø og lægger vægt på gode samarbejdsevner.
  • En arbejdsplads i gåafstand fra Vallensbæk S-tog station. Hovedstadens letbane forventes at åbne i Vallensbæk i 2025.
  • Kantine ordning.
  • Mulighed for hjemmearbejde.
Du kan læse mere om Vallensbæk Kommune på www.vallensbaek.dk

Løn- og ansættelsesvilkår:

Der er tale om en fast fuldtidsstilling med ansættelse pr. 1.9.23 eller snarest mulig. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra Principperne i Ny Løn. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstidsordning.

Har du spørgsmål til jobbet, kan du kontakte afdelingsleder Hans V. Jensen på telefon 47974443 /61 830902 eller du kan skrive en e-mail: hvj@vallensbaek.dk Bemærk: I uge 29-30 og 31 afholder Hans V. Jensen ferie.
Ansøgningsfristen er den 18.8.23 klokken 12:00. Jobsamtaler forventes afholdt i uge 35.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vallensbæk Kommune, Vallensbæk Stationstorv 100, 2665 Vallensbæk Strand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=234&ProjectId=182363&DepartmentId=21646&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874695

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet