Teamleder for det økonomiske tilsyn på undervisningsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre gode uddannelser til alle og understøtte institutionernes arbejde med effektiv institutionsdrift til gavn for elever og kursister, så er stillingen som teamleder i enheden for Økonomisk Tilsyn med Regulerede Institutioner i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet måske noget for dig.



Efter en årrække med stigende aktivitet generelt på institutionerne har vi taget hul på en årrække med faldende aktivitet. Det stiller store krav til vores vejledning og kapacitetsopbygning af uddannelsessektoren inden for en række driftsøkonomiske og administrative områder. Som teamleder i Center for Institutionsdrift og Tilsyn får du en væsentlig opgave med at organisere og udvikle opgaveløsningen, så den matcher sektorernes behov. Du vil også få en stor rolle i håndteringen af økonomisk nødlidende institutioner og i det økonomisk administrative tilsyn samt ikke mindst dataunderstøttelse og økonomiske analyser.



Dine opgaver

Center for Institutionsdrift og Tilsyn består af ca. 45 medarbejdere fordelt på fire teams; et Team for Tilskud til Regulerede og Systemer, et Team for Jura og Institutionsledelse, et team for Tilskud og Regnskab Frie og et team for Økonomisk Tilsyn med Regulerede Institutioner. Ledelsesteamet består af en kontorchef og fire teamledere, der har ansvaret for personaleledelsen af medarbejderne i de fire teams.

Du bliver team- og personaleleder for et team med i alt ca. 8 medarbejdere. Ud over daglige ledelsesopgaver i eget team har centeret en række udviklingsopgaver, hvor den konkrete organisering af opgaver for lederteamet fordeles med afsæt i den enkeltes kompetencer, interesser mv.

Som leder for dit team skal du bl.a.:

  • Medvirke til at øge kendskab til og anvendelse af de data, der allerede indhentes i relation til institutionernes økonomiske forhold.
  • Sikre høj kvalitet og god dokumentation i sagsbehandlingen.
  • Have fokus på at sikre faglig udvikling i den løbende organisering og opgaveløsning.
  • Sikre en tæt daglig personaleledelse, hvor du giver medarbejderne den nødvendige retning, sparring og feedback i forhold til deres opgaveløsning.
  • Sikre videndeling og faglige udviklingsmuligheder for alle medarbejdere.
  • Selvstændigt styre og gennemføre den løbende prioritering og tilrettelæggelse af opgaverne i dit team.


Sammen med medarbejderne i dit team skal du:

  • Udvikle og implementere større og mindre projekter og uddannelsesinitiativer om økonomiske og administrative forhold både internt i styrelsen og eksternt for institutionerne.
  • Levere den løbende politiske betjening for de regulerede institutioner (forberedende, ungdoms- og voksenuddannelser).
  • Samarbejde med de øvrige kontorer i styrelsen og departementet om udvikling og implementering af initiativer rettet mod de regulerede institutioner.
  • Samarbejde med uddannelsessektorerne og interessenter på Børne- og Undervisningsministeriets område.


Om dig
Vi leder efter dig, der har ambitioner for og mod på ledelse. Du kan godt være ny i lederjobbet, men du har gjort dig erfaringer med ledelsesopgaver og håndtering af udviklingsopgaver, gerne fra en politisk styret organisation. Det vil være en fordel, hvis du har indsigt i og erfaring med økonomistyring i staten og undervisningsområdet.



Vi lægger vægt på at du:

  • Har stærke ledelsesmæssige kompetencer inden for arbejdstilrettelæggelse og personaleledelse og køber ind på styrelsens ambition om feedback som et helt centralt omdrejningspunkt i en lærende organisation.
  • Har erfaring med håndtering af udviklingsopgaver, gerne fra en politisk styret organisation.
  • Er optaget af at sikre et godt arbejdsklima for de forskellige medarbejdere i en til tider meget travl hverdag.
  • Har mod på også at lede tværgående opgaver i centeret.
  • Samarbejde med de øvrige kontorer i styrelsen og departementet om udvikling og implementering af initiativer rettet mod de regulerede institutioner.


Vi forventer, at du har en relevant samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse og gerne en lederuddannelse. Du kommer med solid erfaring, der er relevant for de opgaver, vi løser og kan dokumentere gode resultater fra dit hidtidige virke.



Om os
Center for Institutionsdrift og Tilsyn er maskinrummet for understøttelse af driften af institutionerne. Vi modtager aktivitetsindberetninger, beregner og udbetaler tilskud for ca. 35 mia. kr. årligt til i alt ca. 1050 regulerede institutioner og frie skoler. Tilskud er institutionernes indtægtsgrundlag og en forudsætning for at kunne gennemføre undervisning for elever og kursister.

Institutioner og skoler disponerer selv anvendelsen af midlerne inden for formålet til deres opgaveløsning. De aflægger et årligt regnskab i form af en årsrapport og dette indrapporteres til styrelsen i foråret. Vi anvender årsrapporterne som grundlag for at føre tilsyn med institutioners og skolers anvendelse af midlerne, ligesom vi via revisors rapportering fører tilsyn med overholdelse af de relevante administrative regler. Årsrapporterne giver et godt billede af den økonomiske udvikling generelt, men er også et vigtigt redskab for at identificere økonomisk udfordrede institutioner.

En meget væsentlig del af institutioners og skolers omkostninger udgøres af løn til undervisere og ledere. I Center for Institutionsdrift og Tilsyn vejleder vi institutioner om ansættelsesretlige spørgsmål og sikrer bidrag til tolkning af gældende overenskomster, chefaftaler mv.

Som teamleder i Økonomisk Administrativt Tilsyn bliver du en del af centerledelsen og en vigtig garant for et godt samarbejde på tværs af de fire teams i centeret – og på tværs af styrelsen. Oftest kræver den enkelte opgave involvering af de andre teams, og det er derfor vigtigt, at du er opsøgende og god til at sikre sammenhængskraft.

I Styrelsen for Undervisning og Kvalitet bliver du en del af en arbejdsplads med et godt socialt sammenhold, hvor vi alle brænder for at sikre fagligt stærke uddannelser til alle. I Center for Institutionsdrift og Tilsyn har vi særligt fokus på at gøre de mange regler tilgængelige og kendte, og at sikre driftsøkonomisk kapacitet i undervisningssektoren.



Løn- og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten, med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Stillingen ønskes besat per 01.10.23 eller tidligere efter nærmere aftale.

Du bliver en del af et lederhold, hvor der lægges vægt på samarbejde og fælles fokus på at udvikle enheden og centeret som en fleksibel og ansvarsbevidst organisation i samspil med resten af styrelsen og hele Børne- og Undervisningsministeriet.

Ansættelsessted: Teglholmsgade 1, 2450 København SV



Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Doris Tranberg Jørgensen på telefon 4014 9801.

Du kan læse mere om Styrelsen for Undervisning og Kvalitet på vores hjemmeside www.stukuvm.dk



Lyder det som noget for dig?

Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest 9. august 2023. Du søger stillingen via linket i annoncen.

Vi forventer at afholde samtaler løbende. Hvis du går videre til 2. samtale, vil du blive bedt om at besvare en test/case, der vil indgå som en del af den samlede vurdering.

Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.



I Børne- og Undervisningsministeriet arbejder vi for at skabe det optimale faglige grundlag for, at ministeren, regeringen og Folketinget kan træffe de rigtige beslutninger på undervisningsområdet. Vores arbejdsopgaver spænder fra betjening af ministeren til udvikling af uddannelsers indhold, mål og kvalitet – alt sammen med et fælles mål om at skabe fagligt stærke uddannelser til alle.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, København, Teglholmsgade 1, 2450 København SV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170154&DepartmentId=10351&MediaId=3809&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862529

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet