BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Danmarks største Trafikselskab søger økonom med skarpe analytiske evner
En stilling med en kompleks portefølje af opgaver indenfor økonomi med fokus på bus- og banedrift.
Du vil blive en del af et fagligt stærkt og engageret team med placering i Økonomistyringsteamet, som omfatter 15 af økonomiområdets 35 medarbejdere. Movias samlede budget er på over 5 mia. kr., baseret på trafikbestilling fra de 45 kommuner og 2 regioner, som Movia leverer trafikydelser til og som samtidig er vores ejere.
Vi tilbyder en central stilling, hvor du sammen med erfarne kolleger har overblikket og sidder centralt placeret med hyppig kontrakt til Movias direktion, kollegaer i resten af organisationen og udadtil. Analyse og formidling er i centrum.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være udarbejdelse af budgetter, analyser og ledelsesinformation, ligesom du vil skulle bistå Økonomichefen med notater og beslutningsoplæg fx til direktionsbetjening samt generalistkompetencer. Forinden har du ved hjælp af din analytiske sans og gode talforståelse indsamlet og analyseret tilgængelige data, og kommer med dit bud på, hvad der skal til for at nå det bedst mulige resultat. Du får egne ansvarsområder med fokus på bus- og baneøkonomien, men varetager opgaverne i et tæt samarbejde med områdets andre medarbejdere. Du kommer til at referere til Movias Økonomichef.
Du er vant til at arbejde med tal og har en økonomisk profil med skarpe analytiske evner og en helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen. Du kan således både agere på det strategiske plan og evner at gå ned i detaljen.
Movia arbejder aktivt på at omsætte vores data til viden, til gavn for udviklingen af den kollektive transport, herunder også anvendelse af økonomidata. For at løse denne opgave arbejder vi med mange produktions- og finansdata, som vi samler og bearbejder i bl.a. Excel, IBM Planning Analytics og Power BI.
Du er vores ideelle kandidat, hvis du:
- Er analytisk skarp og særligt med talent for økonomiske analyser
- Er selvstændig og kan skabe resultater og gerne sætter dig i spidsen for at få løst opgaverne
- Har blik for at kunne understøtte forretningen og kan se udviklingsmuligheder
- Arbejder metodisk, struktureret og er vedholdende med dine opgaver
- Har gode kommunikative evner og formidler problemstillinger let tilgængeligt i skrift og tale; du kan "sætte dig ud over" eget fagsprog
- Er generalist med en lang videregående uddannelse fx cand.merc., cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol., eller lignende.
Ovenstående er selvfølgelig vigtige kompetencer, men skriv meget gerne også om dine andre relevante kompetencer og erfaringer i ansøgningen.
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse den 1. august 2023 eller snarest derefter.
Trafikselskabet Movia tilbyder individuel løn efter kvalifikationer i henhold til overenskomst mellem relevant faglig organisation og KL. Stillingen kan evt. besættes på specialkonsulentvilkår efter overenskomsten mellem AC og KL.
Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Økonomichef Peter Lawaetz Winkler på telefon 30 46 49 50.
Ansøgningsfrist er den 5. juni 2023. Ansættelsessamtaler afholdes løbende og i uge 23.
Vi ser frem til at høre fra dig, hvis stillingen er noget for dig.
Om Movias økonomiområde
Økonomiområdet, som består af Økonomistyring, Økonomidrift og Økonomiafgifter, som i fællesskab håndterer Movias samlede budget på over 5 mia. kr. Du bliver en del af et engageret fagligt fællesskab, får stor frihed i den daglige opgaveløsning og får et stærkt netværk af engagerede kollegaer i Movia at sparre med.
Om Movia
Movia transporterer årligt over 180 millioner passagerer på vores knap 450 buslinjer, 9 lokalbanestrækninger, 5 forskellige Flextrafik ordninger og i vores plustur-ordning. Det gør os til Danmarks største mobilitetsselskab. Vi bor centralt placeret på Toftegårds Plads mellem Valby St. og Ny Ellebjerg St.
Vi er cirka 450 medarbejdere i Movia. Vores fælles mål er, at vi samarbejder om at udvikle den kollektive transport og brænder for at gøre den endnu bedre. Vi har en uformel omgangstone med høj faglighed, højt til loftet og kort til topledelsen. Vi tror på frihed til at tilrettelægge egne arbejdsopgaver, så der er sammenhæng mellem privatliv og arbejdsliv og mulighed for at arbejde hjemmefra.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej, 2500 Valby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://mkjobmovia.azurewebsites.net/da-DK/Application.aspx?VID=16052023
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835171