Generalister til ledelsesbetjening i økonomi- og ledelsessekretariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du lide at arbejde i krydsfeltet mellem ledelsesbetjening og processtyring? Skaber du naturligt overblik og sikrer, at beslutningsoplæg og mødemateriale har den ønskede kvalitet og når topledelsen til tiden? Har du samtidig lyst til at arbejde tæt på ledelsen i en stor it-organisation, der understøtter, samfundskritiske opgaver? Så er du måske vores nye kollega.

Du bliver en del af et dynamisk sekretariat, der betjener fagdirektør og tre underdirektører i et af Udviklings- og Forenklingsstyrelsens fem fagområder. Området har ansvar for at drifte og udvikle it-løsninger, der bl.a. understøtter skatteopkrævning på erhvervs- og selskabsområdet, EU-lovgivning inden for moms og udarbejdelse af statsregnskabet.
Du kommer til at løse opgaver med koordinering af politiske bestillinger fra Skatteministeriet, styrelsesdirektion og områdets direktørkreds. Du får et centralt og selvstændigt leveranceansvar, men løser selvfølgelig dine opgaver i tæt samarbejde og sparring med dine kollegaer. Du får en bred kontaktflade på tværs af styrelsen.
Opgaverne er forskelligartede – alle med et fokus på bedst muligt at understøtte ledelsens centrale ansvarsområder. Dine primære opgaver bliver at:

  • være tovholder på bestillinger med selvstændigt ansvar for, at sagerne leveres som ønsket til ledelsen
  • strukturere, skrive, følge op på og kvalitetssikre sager til ledelsen
  • samle og bearbejde ledelsesinformation med bidrag fra mange dele af it-organisationen
  • bidrage til kontorets løbende leverancer og udviklingstiltag
Opgaverne stiller krav til dine skriftlige formidlingsevner, din sans for struktur og detaljer og din evne til at samarbejde med mange interessenter.

Du følger opgaven hele vejen med skarpt blik for samarbejdsproces og slutprodukt
Du har en relevant videregående uddannelse af enten samfundsvidenskabelig eller it-mæssig karakter, fx cand.scient.pol., cand.it, cand.merc, cand.scient.adm., cand.polit. el.lign. Det er en fordel, hvis du har kendskab til at begå dig i en politisk ledet organisation, hvor hverdagen kan være præget af et højt antal bestillinger, der med korte frister skal kunne behandles af ledelsen. Vi har spændende opgaver til dig, uanset om du er nyuddannet, har et par års erfaring med ledelsesbetjening og proceshåndtering i en offentlig kontekst, eller hvis du er meget erfaren indenfor området. Det vigtigste er, at du:

  • arbejder struktureret, målrettet og vedholdende
  • er proaktiv og ansvarsfuld.
  • har en god forståelse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger
  • kan ”skære en sag til” og skrive kort og præcist
  • trives i en udadvendt rolle, hvor du er imødekommende og servicemindet og kan etablere stærke relationer og netværk på tværs af organisationen
  • er en holdspiller og en god kollega
  • trives med at have mange bolde i luften på samme tid, arbejde med korte deadlines og agere bindeled.
Bliv en del af et team, hvor kollegial sparring er drivkraft for god ledelsesbetjening
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen varetager drift og udvikling af it- og dataløsninger i tæt samarbejde med fagstyrelser og departement i Skatteministeriets koncern.

Du bliver en del af et Økonomi- og ledelsessekretariat for fagområdet, som skal sikre den samlede styring af områdets komplekse opgaveportefølje. Du kan se frem til at blive en del af et ledelsesstøtteteam med 6 kolleger, der arbejder tæt sammen med sekretariatets Økonomiteam. Vi sætter kollegial sparring og trivsel højt, og vi går langt for at hjælpe hinanden. Der er fleksibilitet i hverdagen til at få arbejde og familie til at hænge sammen, og du har mulighed for at gøre en positiv forskel.

Vi er relativt nye ledelsessekretariater, og der opstår løbende nye behov, og der kan derfor også være stillinger med de samme opgaver i et af de øvrige kontorer, hvor din ansøgning kunne blive aktuel. De tre kontorer ligger på Frederiksberg, og de sidste to i Lyngby.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 8. juni 2023.

Spørgsmål besvares gerne af souschef Lone Frøkjær Trærup 7238 2594. Samtaler afholdes løbende.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169178&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837584

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet