Faglig koordinator til dagpenge- og kontanthjælpsområdet (jobparate)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jobcenter Brøndby er på udkig efter en dygtig faglig koordinator til Jobteamet, der vil være med til udvikle og kvalificere den jobrettede indsats for Jobparate ledige i Brøndby Kommune.

Jobteamet varetager den beskæftigelsesrettede indsats for jobparate ledige over 30 år. Vi arbejder med en tidlig virksomhedsrettet indsats med målet om at bringe flest mulige i selvforsørgelse. Opgaveløsningen sker i et tæt teamsamarbejde mellem jobkonsulenter (sagsbehandlere) og virksomhedskonsulenter, og vi arbejder aktivt med udplacering og fastholdelse på arbejdsmarkedet. Du kommer til at indgå i et fagligt stærkt og engageret team, med 30 ansatte.

Arbejdsopgaver:

Som faglig koordinator i Jobteamet vil du have en afvekslende hverdag med et højt aktivitets- og serviceniveau. Din primære opgave vil være at indgå i et tæt samarbejde med din afdelingsleder omkring faglig udvikling og understøttelse af den samlede afdeling. Der er tale om en bred og alsidig vifte af arbejdsopgaver, heriblandt men ikke udtømmende:

  • Fagligt overblik over samt kendskab til Beskæftigelseslovgivningen
  • Formidling og implementering af nyt lovstof og overblik over kommende ændringer – herunder fortolke lovgivning til praksis
  • Understøtte og udvikle nuværende og nye arbejdsgange
  • Tilrettelægge og afholde undervisning for øvrige medarbejdere
  • Fastlægge faglige niveauer og indsatser i samarbejde med afdelingsleder og teamet
  • Forestå sagsgennemgange og faglig sparring
  • Samarbejde med A-kasserne
  • Indgå i arbejdet med produktionsstyring af teamet, herunder planlægning, rammer, opfølgning, kapacitet, holdninger og registrering
  • Behandle klagesager og udføre ledelsestilsyn
  • Understøtte at afdelingen når fastsatte mål
  • Skriftlig formidling i forhold til indstillinger, notater m.m.
  • Koordinere og planlægge oplæring af nye medarbejdere
  • Medvirke til at sikre sammenhæng på tværs af afdelinger

Vi lægger vægt på, at du:

  • Evner den gode relation til både kollegaer og ledelsen
  • Evner det gode samarbejde på tværs af afdelinger og fagområder
  • Har personlig gennemslagskraft og er robust
  • Kan agere i spændingsfeltet mellem medarbejder- og ledelses niveau
  • Er god til at opnå følgeskab og motivere folk omkring dig
  • Er resultatorienteret og sætter en ære i et veludført stykke arbejde

Vi forventer, at du:

  • Er uddannet socialrådgiver eller har relevant erfaring fra beskæftigelsesområdet
  • Har indgående indsigt i og viden om målgruppens problemstillinger
  • Er udviklingsorienteret og åben for afprøvning af nye arbejdsmetoder
  • Kan give tydelig og motiverende sparring med fokus på læring
  • Kan arbejde systematisk og er klædt på til at håndtere en vis mængde administration
  • Kan formidle i skrift og tale 
  • Er beslutsom og handlekraftig – og er klar til at påtage dig nye arbejdsopgaver, når situationen kræver det
  • Er fortrolig med anvendelse af IT

Du skal vælge os: Hvis du kan se dig selv som del af et dynamisk team, hvor humor og professionalisme følges ad i en hverdag med mange forskellige udfordringer, og hvis du trives med at samarbejde med mange forskellige aktører om et fælles mål – at bringe Brøndbys borgere i arbejde eller ordinær uddannelse. Er du indstillet på, at der forventes synlige og målbare resultater af din indsats, glæder vi os til at modtage din ansøgning.

Løn- og ansættelsesvilkår

Lønnen vil blive fastsat med udgangspunkt i gældende overenskomst, samt efter principperne i ”Ny løn”. I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest.

For stillingen gælder:

Ansøgningsfrist 12. maj – der afholdes samtaler i uge 20. Tiltrædelse den 1. juli 2024.

Funktionen er placeret i Jobteamet, der hører hjemme på: 

Jobcenter Brøndby afd. Langbjerg

Tybjergparken 2, 2. sal, 2660 Brøndby Strand.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til: 

Afdelingsleder Martin Møller på telefon 21 51 34 80.

Ansøgningsfrist:

12-05-2024
 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Tybjergparken 2, 2.sal, 2660 Brøndby Strand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6029523

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet