BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du motiveret af at stille dig i spidsen for et teams trivsel og performance? Er du motiveret af at bidrage til kritiske softwaremoderniseringer af skatteministeriets resort? Tanker du energi på at samarbejde med en bred interessentskare og skabe gennemskuelighed i komplekse opgaver og organisationer? Så har vi det helt rigtige job som Scrum Master til dig i Udviklings- og Foreningsstyrelsen.
I Udviklings- og forenklingsstyrelsen (UFST) søger vi en eller flere nye Scrum Masters. Som Scrum Master bliver du en del af et team, hvori din rolle er at sikre, at teamet arbejder agilt og at teamet trives. Det gøres bl.a. ved at facilitere agile events og arbejdsmetoder og coache og undervise teamet i det agile mindset. Som Scrum Master er det derfor vigtigt, at man er tillidsskabende, målorienteret, struktureret og god til at kommunikere og facilitere.
Vores område
Vores kommende Scrum Masters bliver ansat i kontoret Agil Ledelse MDI, hvor vi arbejder inden for rammeværktøjet SAFe (Scaled Agile Framework). Kontoret leverer agile roller til flere ART’er, herunder en ART kaldet MDI-toget (Mindre drift initiativer), samt en ny ART til udvikling af tværgående komponenter. Vi søger lige nu nye Scrum Masters til både nye teams og til eksisterende teams.
Du kommer til at høre til i fagområdet Arkitektur og Analyse, og ART’erne arbejder bl.a. med modeller, kunstig intelligens, procesautomatisering, Business Proces Management, Business Intelligence og data science, samt en høj grad af databehandling. I tæt samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udarbejder vi løsninger til optimering og understøttelse af de daglige arbejdsgange i Skatteforvaltningen og bidrager på den måde til et bedre, stærkere og mere datadrevet skattevæsen.
I kontoret Agil Ledelse, MDI er vi ca. 36 professionelle og kvalitetsbevidste kolleger med forskellig uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde. Stemningen er god mellem os, omgangstonen uformel og selvom vi har travlt, spiller vi hinanden gode. Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm Station.
Rollen som Scrum Master
Som Scrum Master er det din fornemste opgave at hjælpe dit team til at skabe forudsigelighed og gennemsigtighed. Det gør du ved at støtte, træne, facilitere og coache teamet til at være et high-performing og selvledende team med fokus på arbejdsglæde, læring, samarbejde og løbende forbedringer. Derudover består dine opgaver blandt andet i at:
- Opbygge en kultur, hvor der løbende reflekteres og optimeres ift., hvordan teamet bedst skaber værdi
- Skærme dit team mod udefrakommende distraktioner og forstyrrelser
- Facilitere de agile events såsom backlog refinement, sprint planning, stand-ups, retrospective samt forberede og deltage i PI Planning
- Kommunikere teamets fremdrift via rapportering og Tog Sync
- Deltage aktivt i Community of Practice for Scrum Masters på tværs af ART’er
”Som Scrum Master i UFST har jeg en bred kontaktflade og meget forskelligartede opgaver. Foruden teammedlemmerne og product owneren i teamet samarbejder jeg med andre Scrum Masters, RTE’en, Agile Coaches, Kontorchefer og mange andre, hvilket giver
en dynamisk og spændende hverdag – hvor jeg føler, jeg bidrager positivt til,
at teamet trives og producerer gode løsninger, der kommer skattevæsnet og dermed
hele Danmark til gode.” – Betina Svare, Scrum Master i MDI-toget.
Om dig
Du forventes at have minimum 2 års praktisk erfaring som scrum master, helst fra en kompleks organisation og du må gerne have arbejdet i SAFe rammeværket. Har du en baggrund som udvikler, projektleder eller teamleder vil det være et ekstra plus.
Som person er det vigtigt, at du er tillidsskabende, samarbejdsorienteret, motiverende og i stand til at engagere kollegaerne i dit team. Du er selvledende og samtidig dygtig til at indgå i et samarbejde med andre Scrum Masters og ART roller. Du er struktureret og har gode faciliteringskompetencer. Da vi er en forholdsvis ny organisation i rivende udvikling, er det også vigtigt, at du er forandringsparat og ser muligheder.
Selvom vi arbejder agilt, skal vi dog stadig klikke sammen med en omverden, der er mere traditionelt styret, fx med Statens It-råd. Du skal derfor også være indstillet på til tider at befinde dig mellem de to verdener og lede dit team derfra.
Til gengæld kan vi love, at du kommer til at lære en masse og hver dag arbejde med motiverede kollegaer, der er eksperter på deres områder.
Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og relevante dokumenter sendes via linket ”Søg stillingen” senest d. 8. august 2023. Vi holder samtaler løbende, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte RTE Sven Wonsyld på tlf. 72 37 25 26 eller kontorchef Vera Mali på 72 37 13 22 fra uge 31 og frem.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170693&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874891