Erfaren jurist til souscheffunktion i nyt forvaltningsretsteam med fokus på aktindsigter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at opbygge og bistå i ledelsen af et nyt team, der skal styrke det forvaltningsretlige setup i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST)? Har du erfaring med aktindsigtssager, og drives du af at levere produkter af høj juridisk kvalitet? Så er det måske dig, vi søger.

Om stillingen
UFST modtager hvert år et stort antal anmodninger om aktindsigt efter offentlighedsloven. Behandlingen af disse sager skal fremadrettet samles i et nyt forvaltningsretligt team i kontoret Sourcingsekretariat og Compliance i fagdirektørområdet Ressourcer og Portefølje. Du skal derfor være med til at opbygge et team, som har til formål at løse aktindsigtssager på tværs af styrelsen og sikre høj faglig kvalitet og kontinuitet i behandlingen af sagerne. Teamet skal desuden yde rådgivning til styrelsens medarbejdere om forvaltningsretlige spørgsmål og medvirke til at skabe et fagligt og kompetent miljø, der sikrer, at der udarbejdes korrekte og ensartede afgørelser om aktindsigt på tværs af styrelsen både efter forvaltningsloven og efter offentlighedsloven.

Ud over dine faglige opgaver skal du understøtte personalelederen med varetagelse af souschefopgaver i forbindelse med den daglige personaleledelse, herunder fx afholdelse af 1:1-samtaler, løbende prioritering og styring af den daglige opgaveløsning samt indledende drøftelser om kompetenceudvikling for et begrænset antal medarbejdere i enheden.

Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har en stærk juridisk profil som fx cand. jur., cand. merc. jur. eller tilsvarende med fokus på forvaltningsret samt erfaring med håndtering af aktindsigtssager. Måske har du erfaring med faglig ledelse, fx fra en stilling som teamkoordinator eller tilsvarende, men det er ikke et krav.

Det er vigtigt, at du har lyst til at være med til at opbygge et stærkt forvaltningsretligt team, der kan blive omdrejningspunktet for forvaltningsret og behandling af aktindsigtssager i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen. Du er samtidig en dygtig kommunikator, der har fokus på enkel, korrekt og let forståelig kommunikation ift. både interne og eksterne samarbejdspartnere.

For at trives i stillingen er det desuden vigtigt, at du:

  • arbejder struktureret, vedholdende og interesserer dig for detaljen, men at du hele tiden bevarer overblikket og kan se på tværs
  • er en holdspiller, der værdsætter tæt og konstruktivt samarbejde og trives med mange kontaktflader på tværs af en stor organisation
  • kan arbejde med flere opgaver ad gangen, bevare overblikket og samtidig har øje for detaljen og til tider korte sagsbehandlingsfrister
  • har et stort personligt engagement og tager ansvar for, at dine opgaver kommer helt i mål.
Du vil blive en del af et teamorganiseret kontor, hvor det udover dine hovedopgaver også forventes, at du er med til at løfte opgaver på tværs efter behov.

Om kontoret Sourcingsekretariat og Compliance
Kontoret har hidtil bestået af to teams – et strategiteam og et rapporteringsteam. Det nye forvaltningsretsteam, der skal håndtere aktindsigter på tværs af UFST, bliver således kontorets tredje team. Udover opgaven med håndtering af forvaltningsretlige spørgsmål og aktindsigter har kontoret ansvaret for følgende områder på sourcingområdet i UFST:

  • Tværgående strategisk og operationel udvikling samt implementering af udviklingstiltag
  • Udarbejdelse, optimering og videreudvikling af ledelsesrapportering
  • Understøtte forankring og implementering af strategisk prioriterede indsatser via udvikling af opfølgnings- og rapporteringskoncepter
  • Sikre opfølgning på overholdelse af lovgivning, interne standarder og koncernfælles retningslinjer.
Vi er i øjeblikket seks medarbejdere og en leder. På baggrund af oprettelsen af det nye team mm. forventes kontoret at vokse til samlet 10-12 medarbejdere på sigt. Vi er placeret i styrelsens stabsområde i underdirektørområdet Sourcing og arbejder tæt sammen med de øvrige kontorer der og har samarbejdsflader på tværs af hele styrelsen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamenspapirer samt evt. andre relevante bilag bedes sendt via linket "Søg stillingen" senest 20. juni 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fg. funktionsleder Emil Rønnow Sørensen på 72 38 98 40. Vi holder samtaler løbende.

Ansættelse pr. 1. august 2023 eller snarest muligt derefter.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og dit arbejdssted bliver Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Frederiksberg OHV, Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169468&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843803

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet