Bliv en del af Æblehaven som Social- og Assistent med dagvagter

Profilbillede
dato

Social- og assistent – vil du også helst arbejde om dagen? 

 

Æblehaven har det med at kravle under huden på en, der er en speciel ånd, og det føles som om vi er en familie, er sikker på at det er det der gør at nogle har været her i Æblehaven i + 20 år. Vi er der for hinanden.”

Det fortæller Social- og sundhedshjælpere om Æblehaven. Er det noget du søger i arbejdsliv? 

Velkommen til Æblehaven 

Dit nye arbejdssted bliver i Æblehaven. Vi er er et ældrecenter bestående af 93 lejligheder fordelt i små hyggelige huse med 9 borgere i hvert hus. Vi har en stor skøn fælles have med masser af frugttræer som vi benytter til gåture og diverse aktiviteter. 

Vi består af 3 plejeafdelinger og derudover har vi et demensafsnit, et daghjem, et aktivitetscenter samt eget storkøkken og vaskeri. 

Vi ligger tæt på motorvejen og offentlig transport.

 

Som SSA vil du blive en del af en af følgende afdelinger:

- Afdeling 4, hvor vi har 27 beboere, og du får 13 kolleger i dagvagt

- Afdeling 2, hvor vi har 39 beboere, og du får 17 kolleger i dagvagt. 

 

Du vil møde både social og sundhedshjælpere, social og sundhedsassistenter og sygeplejersker i afdelingen, hvor erfaringen spænder bredt fra nydannet til medarbejdere der har været i afdelingen i + 20 år. 

”vi er gode til at sparre, reflektere og arbejde på tværs af faggrupper i hele Æblehaven og i den enkelte afdeling.” 

Fortæller kollega i Æblehaven 

Få en grundig intro

Når du starter, kommer du gennem et grundigt onboarding forløb. Dette varer i 14 dage, hvor du følger en kollega og langsomt bliver mere selvstændig i opgaverne. Kollegaerne følger dit introprogram og tjekliste, for at sikre sig at du bliver godt klædt på. Under den praktiske onboarding, vil der også være online kurser og eksterne kurser. 

Sådan er dine arbejdstider

Som dagvagt er dine arbejdstider 37 timer pr. uge, med weekendvagt hver 3. uge. Mødetiden ligger mellem kl 7 og 7.30 til mellem kl 14-15.  Hvis du ønsker andre antal timer pr. uge er det en mulighed.

Din nye hverdag 

Når du møder ind kl 7 eller 7.30 med dine kolleger, starter I med at læse observationer, give medicin og gøre morgenmaden klar. Planlægningen af dagens opgaver sker dagen før og vurderes igen lige efter morgen Triageringen. Der er Triagering kl 7.30 og igen kl. 11.30. 

Størstedelen af tiden går med beboerne med 

  • Personlig pleje
  • Ernæring 
  • Hverdagstræning 
  • Opfølgning og daglig oprydning
  • Medicinadministration 
  • Socialt samvær 
  • Opfølgning på sygepleje/ faglige problemstillinger. 
  • Dok. i Nexus.

Noget af det, vi særligt fokuserer på er patientsikkerhed, og fokus på forebyggende tiltag blandt andet igennem pakkerne fra I sikre hænder. Vi fokuserer også på dokumentation, sparring, kvalitetsudvikling, og triagering. Vi har stor fokus på vores psykiske arbejdsmiljø og arbejder aktivet med trivsel, arbejdsglæde og det professionelle arbejdsmiljø.

Det kan du også se frem til

  • En afdeling som ønsker at prioritere tid til sparring og refleksion i det daglige 
  • En spændende hverdag, hvor nærvær og medmenneskelighed er kerneværdier. 
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling 

Det har du med dig

Vi forventer på ingen måde, at du kan det hele fra starten. Men noget af det, som er vigtigt, er at du:

  • Har erfaring inden for ældreområdet 
  • Har interesse for og viden om journalsystemer og vigtigheden af dokumentationen 
  • Har gode kommunikationsevner og mestrer dansk i skrift og tale. 
  • Er stabil, fleksibel og i mødekommende 
  • Kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i et tværfagligt samarbejde. 

Har du lyst til at blive vores nye kollega? 

Vi tager hellere end gerne en snak med dig, inden du søger – ring eller SMS til Afdelingsleder Loui B. Dam-Jensen på tlf: 29400993 eller afdelingsleder Sindie Simper Tschanz tlf: 20120579 mail: sist@brondby.dk

Ellers glæder vi os til at læse din ansøgning (vi har bare brug for dit CV og en kort motiverende ansøgning for at søge jobbet). 

Yderlige oplysninger

Forventet ansættelse: 1 november 2024 eller snarest muligt.

Ansøgningsfrist: d. 25/9 - 2024

Samtaler afholdes løbende og senest i uge 39

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 39.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Guldborgvej, 6, 2660 Brøndby Strand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6106019

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet