Ansvarshavende social- og sundhedsassistent til aftenvagt i Æblehaven

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ansvarshavende SOSU-assistent – vil du også helst arbejde om aftenen? 

Vi søger en ansvarshavende social og sundhedsassistent i aftenvagt pr 1/12-24 eller hurtigst muligt 

Æblehaven har det med at kravle under huden på en, der er en speciel ånd, og det føles som om vi er en familie, er sikker på at det er det, der gør at nogle har været her i Æblehaven i + 20 år. Vi er der for hinanden.”

Det fortæller Social og assistent om Æblehaven. Er det noget du søger i arbejdsliv? 

Velkommen til Æblehaven 

Dit nye arbejdssted bliver i Æblehaven. Vi er er et ældrecenter bestående af 93 lejligheder fordelt i små hyggelige huse med 9 borgere i hvert hus. Vi har en stor skøn fælles have med masser af frugttræer som vi benytter til gåture og diverse aktiviteter. 

Vi består af 3 plejeafdelinger og derudover har vi et demensafsnit, et daghjem, et aktivitetscenter samt eget storkøkken og vaskeri. 

Vi ligger tæt på motorvejen og offentlig transport.

 Du bliver en del af afdeling 3, hvor vi har 27 beboere. 

Du vil møde både social og sundhedshjælpere, social og sundhedsassistenter og sygeplejersker i afdelingen, hvor erfaringen spænder bredt fra nydannet til medarbejdere der har været i afdelingen i + 20 år. 

”Vi er gode til at sparre, reflektere og arbejde på tværs af faggrupper i hele Æblehaven og i den enkelte afdeling.” 

Fortæller i sygeplejerske i Æblehaven.

Få en grundig intro

Når du starter, kommer du gennem et grundigt onboarding forløb. Dette varer i 14 dage, hvor du følger en SSA kollega og langsomt bliver mere selvstændig i opgaverne. Kollegaerne følger dit introprogram og tjekliste, for at sikre sig at du bliver godt klædt på. Under den praktiske on-boarding, vil der også være online kurser og eksterne kurser, samt der vil være to samtaler med din afdelingsleder inden for de første 3 måneder, for at sikre at du har det godt og trives. 

Sådan er dine arbejdstider

Som aftenvagt er dine arbejdstider fra kl. 15 til 23, og vi arbejder 5-2 med vagt hver 2. weekend. Som udgangspunkt er det 28 timer pr. uge. Ønsker du op til 37 timer kan det lade sig gøre, hvor resterende timer er i andre vagtlag. 

Din nye hverdag 

Døgnrytme i afdelingen

14:30 – 17:30 Beboeraktiviteter, træning, gåtur etc.   

15:30 - Eftermiddagskaffe og mellemmåltid

18:00 – 19:00 Aftensmad

19:00 – 20:00 Beboeraktivitet, valgfrit

20:00 – 23:00 Godnat

Når du møder ind kl. 15 med dine kolleger, læser du observationer og retter i kørelisten. Du hilser på beboerne, og ordner de sygeplejeopgaver der er inden triagen kl 15:45. Derefter går dine kollegaer ud i husene og er i hvert sit hus. I er 4 aftenvagter hver aften, dvs 1 ansvarshavende SSA og 3 SSH’er.

 SSH’erne har et fast hus hver med 9 beboer, og den ansvarshavende SSA er springer, der hjælper med ved forflytninger, spisesituationer mm og tager sygeplejeopgaver i husene. Du får rig mulighed for at bruge alle dine faglige kompetencer som SSA, så som instrumentel sygepleje, sc og im. injektioner mm.

Størstedelen af tiden går med beboerne med 

  • Personlig pleje
  • Ernæring 
  • Hverdagstræning 
  • Opfølgning og daglig oprydning 
  • Socialt samvær 
  • Opfølgning på sygepleje/ faglige problemstillinger. 

Noget af det, vi særligt fokuserer på er patientsikkerhed, og fokus på forebyggende tiltag blandt andet igennem pakkerne fra I sikre hænder. Vi fokuserer også på dokumentation, sparring, kvalitetsudvikling og triage. Yderligere fokuserer vi også på vores psykiske arbejdsmiljø, og medarbejderne i afdelingen har lavet følgende leveregler for afdelingen: 

  • Vi kan arbejde med alle 
  • Vores dialog er konstruktiv 
  • Vi hjælper hinanden 
  • Vi skaber rammer for samarbejdet med planer og struktur

Det kan du også se frem til

  • En afdeling som ønsker at prioritere tid til sparring og refleksion i det daglige 
  • En spændende hverdag, hvor nærvær og medmenneskelighed er kerneværdier. 
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling 

Det har du med dig

Vi forventer på ingen måde, at du kan det hele fra starten. Men noget af det, som er vigtigt, er at du:

  • Har erfaring inden for ældreområdet og erfaring som social og sundhedsassistent
  • Har interesse for og viden om journalsystemer og vigtigheden af dokumentationen 
  • Har gode kommunikationsevner og mestrer dansk i skrift og tale. 
  • Er stabil, fleksibel og i mødekommende 
  • Kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i et tværfagligt samarbejde. 

Har du lyst til at blive vores nye kollega? 

Vi tager hellere end gerne en snak med dig, inden du søger – ring eller SMS til Afdelingsleder Penille Wimmer Perbøll på 21208012. 

Ellers glæder vi os til at læse din ansøgning (vi har bare brug for dit CV og en kort motivation for at søge jobbet). 

Ansøgningsfrist 27/10-24

Du følger bare ”ANSØG” linket for at sende din ansøgning. 

 

Hør vores ledere og medarbejdere fortælle om Æblehaven i denne video

 

 

 

 

Søg stillingen via 'ansøg'-knappen. Her kan du uploade din ansøgning og CV samt evt. relevant dokumentation. 

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

I Brøndby Kommune er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest. Ved beskæftigelse og direkte kontakt med børn under 15 år, indhentes der også en børneattest.

Brøndby Kommune har røgfri arbejdstid. 

Brøndby er en centralt beliggende hovedstadskommune med cirka 40.000 indbyggere. Byens puls er præget af fællesskab, mangfoldighed og en stærk idrætskultur. Vi er en kommune med kant og spændende kontraster med bolig- og erhvervsområder, skove, grønne områder og Strandparken med havet og indsøerne.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Brøndby Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (28-30 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Brøndby Kommune, Guldborgvej, 6, 2660 Brøndby Strand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127270

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet