BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at være med til at sikre gode rammer og høj kvalitet for de specialpædagogiske støtteordninger til gavn for elever og studerende med funktionsnedsættelser? Har du lyst til i fællesskab med lederkolleger og medarbejdere at indgå i den daglige drift, som bidrager til rettidig støtte på uddannelsesområdet? Er du optaget af at sikre gode resultater både ift drift og udvikling, og er du en dygtig personaleleder? Så er stillingen som teamleder i SPS-enheden måske noget for dig!
Dine arbejdsopgaver
Som teamleder er du daglig leder af opgaveløsningen i enheden. Det indebærer, at du i tæt samarbejde med den ansvarlige kontorchef, din teamlederkollega og medarbejderne skal:
- Sikre en tæt daglig personaleledelse, der giver alle medarbejdere den nødvendige retning, sparring og feedback i forhold til deres opgaveløsning, og sikrer videndeling og faglige udviklingsmuligheder for alle medarbejdere
- Udvikle og optimere sagsbehandlingen, så vi tilbyder de elever, der har brug for SPS, en kort og smidig sagsbehandling for færrest mulige ressourcer
- Udvikle og implementere større og mindre udviklingsprojekter vedrørende eksempelvis optimering og udvikling af støtteordninger, interne arbejdsprocesser mm. Herunder særligt være med til at implementere et nyt sagsbehandlingssystem.
Om dig
Vi leder efter en teamleder, der
- Har en lang videregående uddannelse inden for det samfundsvidenskabelige område.
- Har stærke ledelsesmæssige kompetencer inden for arbejdstilrettelæggelse og personaleledelse.
- Har erfaring med håndtering af udviklingsopgaver, gerne fra en politisk styret organisation.
- Er optaget af at sikre et godt arbejdsklima for de forskellige medarbejdere i en til tider meget travl hverdag.
Det vil være en fordel, hvis du har indsigt i og erfaring med undervisningsområdet. Desuden vil det være en fordel, hvis du har interesse for og i handicapområdet herunder særligt børn og unge med funktionsnedsættelser.
Om os
SPS-enheden administrerer de statslige specialpædagogiske støtteordninger i forbindelse med skole og uddannelse. Støtten skal sikre, at elever og studerende med en funktionsnedsættelse kan gennemføre en uddannelse på lige vilkår med andre. Støtten kan bl.a. bestå af it-hjælpemidler til elever og studerende med ordblindhed eller støttetimer til elever og studerende med psykiske eller neurologiske funktionsnedsættelser. Vi dækker de fleste uddannelser på Børne- og Undervisningsministeriets område og på Uddannelses- og Forskningsministeriets område. Vi administrerer ca. 100 aftaler om indkøb af diverse specialpædagogiske ydelser, træffer årligt ca. 140.000 afgørelser om tildeling af SPS og arbejder løbende med at kvalitetsudvikle SPS-ordningerne. SPS-enheden indgår i Center for Koncernregnskab, Puljer og SPS, som er en del af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.
SPS-enheden består af ca. 30 medarbejdere fordelt på fem teams; et sagsbehandler team, et tilsynsteam, et juridisk team, et tværgående team, samt et handicapfagligt team. Lederteamet i SPS-enheden, som du vil blive en del af, består på nuværende tidspunkt af en kontorchef og en teamleder. Du bliver også en del af centerledelsen, som består af to kontorchefer og tre teamledere. Hertil kommer, at du bliver en del af en arbejdsplads med et godt socialt sammenhold, hvor vi alle brænder for at gøre det muligt for elever og studerende med funktionsnedsættelser at tage en uddannelse på lige fod med andre.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten, med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.
Stillingen ønskes besat per 01.09.23 eller efter aftale.
Ansættelsessted: Teglholmsgade 1, 2450 København SV
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kia Schou Borggaard på telefon 23691529.
Du kan læse mere om Styrelsen for Undervisning og Kvalitet på vores hjemmeside www.stukuvm.dk og om SPS-ordningerne på www.spsu.dk.
Lyder det som noget for dig?
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest 15. juli 2023. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk/job. Vi forventer at afholde samtaler løbende.
Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Brøndby Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, København, Teglholmsgade 1, 2450 København SV
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170381&DepartmentId=10351&MediaId=3809&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862122